Saturday, September 25, 2010

motivated ourselves......

mOTIVASi sejenak…
“apabila seseorang telah belajar memerintah dirinya sendiri, maka tidak sukar baginya memerintah orang lain, tapi bagaimana seseorang akan mampu memerintah orang lain, seandainya ia tidak pernah mampu memerintah dirinya sendiri”
Secret Recipe
Rahsia kejayaan ialah keputusan yang betul. Keputusan yang betul pula datang dari pengalaman. Pengalaman yang diperolehi adalah dari keputusan yang salah. Tetapi sebenarnya dalam kehidupan ini tiada keputusan yang salah dan betul. Cuma yang membezakannya ialah apa yang kita perolehi daripada pengalaman itu. Keputusan yang salah tetap betul, jika kita belakar sesuatu darinya.
“ biarlah gagal, tetapi jangan sesekali menyerah kalah kerana orang yang gagal akan berjaya sebaliknya orang yang menyerah kalah tidak akan berjaya. Tiada manusia dilahirkan hebat melainkan dia belajar dan perbaiki diri untuk menjadi hebat.”
Jadi tidak mungkin kita dapat sesuatu yang berbeza jika kita teruskan buat sesuatu yang sama. YOUR LIFE IS OUTINE, YOUR LIFE IS BORING. Jika kita inginkan perubahan, jadikanlah perubahan itu yang anda inginkan.
That is the secret recipe of life begins…

No comments: